MENÜ

              F1 2009 League

Setupolás Megengedett.!

Versenytáv:pályától Függő
Mechanikai Hibák:ki
Gumikopás & Benzin fogyás:normál

1.0 Segítségek:

F1 (Kanyarodási segédlet) – Nincs
F2 (Helyes irány segédlet) – Nincs
F3 (Fékezési pont segédlet) – Nincs
F4 (Stabilitás segédlet) – Magas
F5 (Helyes irányba fordítás) – Nincs
F6 (Sebezhetetlenség) – Engedélyezve
F7 (Automata váltó) – Engedélyezve
F8 (Kipörgés gátló) – Engedélyezve
F9 (Blokkolásgátló) – Engedélyezve
F10 (Boksz utcasebesség segédlet) – Nincs
F11 (Kuplung segédlet) – Engedélyezve

2.0 Pontrendszer:
1. helyezett: 10 pont
2. helyezett: 8 pont
3. helyezett: 6 pont
4. helyezett: 5 pont
5. helyezett: 4 pont
6. helyezett: 3 pont
7. helyezett: 2 pont
8. helyezett:  1 pont

3.0 Chat szabály:
3.1 Időmérő edzésen a chat használata tilos. Büntetés: +2rajthely
3.2 Verseny közben a chat használata tilos. Büntetés: +15másodperc,ha feladja a versenyt az adott illető következő versenyre +5rajthelyes büntetés.


4.0 Futam általános szabályai, felvezető kör, boksz szabály
4.1 Futam általános szabályai:
A futam tartalmazza az eredeti versenytáv X%-át, valamint a felvezető kört.
A versenyekre a hivatalos versenyzőknek (18) kötelező eljönni. Amennyiben hiányzik egy versenyző, egy ligavezető álltal választott tesztpilóta indulhat helyette. 2 verseny kihagyása esetén a pilóta elbocsájtásra kerül a ligából
A versenyen újraindítás nincs,csak ha valami olyan eset történt a felvezető körben hogy a Restart nélkülözhetetlen! Aki ennek ellenére írásban igényli, a chat szabály értelmében büntetés róható ki.
•A verseny folyamán egy box kiállás kötelező
4.2 Felvezető kör:
•A felvezető körben tilos nagy sebességről hirtelen lelassítani, figyelmetlenül vezetni. A figyelmetlenségből elkövetett károkozás, ill. más játékosok veszélyeztetése szankciókkal jár. Büntetés: a következő versenyen boksz utcából kell rajtolni
• Felvezető körben ha baleset történik, és a sértett félnek káros állapotúvá (szárnysérülés) vált a kocsija a boksz utcából kell rajtolnia. Ezt a procedúrát kell követni minden olyan esetben is (lag), amikor a rajtrácsra való felállás ideje veszélyezteti a konkurens játékostársak „technikai” épségét (kigyulladás). Büntetés: a következő versenyen boksz utcából kell rajtolni, a legközelebbi hasonló esemény a versenyengedély megvonásával jár.


4.3 Boksz szabály:
•A versenyen minimum egy bokszkiállás kötelező.
•A boksz utcát elhagyni kizárólag a fehér vonalon belül lehet. Büntetés: Boksz utca áthajtás, amennyiben nem a teljes autó halad át a fehér vonalon. 10mp, amennyiben a teljes autó halad át a vonalon 20mp büntetést róhat ki a versenybíróság.

5.0 Zászlószabályok, verseny közbeni büntetések
• Sárga zászló: Veszély a pályán, vezess óvatosan. A sárga zászló hatálya alatt tilos előzni!
•Kék zászló: A körhátrányban lévő pilóta köteles minél hamarabb félrehúzódni az ideális ívről, és a gyorsabban haladó versenyzőt elengedni. Amennyiben valaki ezt a kötelességét nem teljesíti, áthajtásos büntetéssel lesz jutalmazva.
• Fekete zászló: kizárás
•Boksz-utca áthajtás: A boksz-utcán a szabályoknak megfelelő tempóban át kell hajtani.
• Stop&go: A boksz-utcában, a saját helyeden 10mp-t kell várakozni, majd tovább haladhatsz.


6.0 Pozíciószerzés, pályavágás, szélesítés
10.1 Pozíciószerzés: Pozíciót szerezni vágással, szélesítéssel tilos! Ha valaki így tesz, maga elé kell engedni azt, akit szabálytalanul megelőzött. Amennyiben ez nem történik meg, büntetés jár. Büntetés: 10mp
10.2 Pályavágás, szélesítés: Rendszeres pályavágás és szélesítés tilos. Szabálytalan, és büntetést von maga után a pálya mind a négy kerékkel való elhagyása, ha az szándékos, illetve véletlen, de ebből a versenyző előnyt szerez, avagy azt a pálya adott részén rendszeresen elköveti. A szegély és a rázókövek nem a pálya részei. Rendszeresnek minősül a pályaelhagyás akkor, ha a versenyző a pálya ugyanazon szakaszán bármely három egymást követő körében a vágás, szélesítés megállapítható. Büntetés: boxutca áthajtátos büntetés,+5rajthely
10.3 Az előzés a valós életben is az egyik legkritikusabb pontja a versenyzésnek. Nincs ez másként a szimulátorok világában sem, azonban a monitor jelentősen beszűkíti a látómezőt, sokkal nehezebb a szükséges információk birtokába jutni. Mindenkit szeretnénk megkérni, hogy gondolja át pontosan hol, mikor és hogyan kísérli meg majd az előzést. Mivel reményeink szerint a Promaster bajnokság szoros, nagyjából egyforma képességű versenyzőket tömörít majd, így irreális arra gondolni, hogy egyszerre több ellenfelet is képes valaki majd megelőzni egy kanyarban.
Ez vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra is, mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrűlt kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.

7.0 Baleset okozásáért járó büntetések fokozatokra lebontva
7.1 Kis balesetek: a sértett fél elhagyja a pályát, vagy keresztbefordul a pályán. Büntetés: 5másodperc
7.2 Közepes balesetek: ha a sértett félnek komoly károk keletkeznek az autójában. (pl.: letört szárny, húz az autó az egyik irányba) Büntetés: 25mp
7.3 Nagy Balesetek: a sértett fél nem tudja folytatni a versenyt Büntetés: 25mp +következő versenyen boksz rajt.

Hírek

  • Következő Futam
    2012-01-10 14:38:10

    Malay nagydíj

    Sepang

    2012.Január 21.17:00

    Táv:15kör

Weblap készítés ingyen

Asztali nézet